Co będzie brane pod uwagę przy ocenianiu?
1. Rozwinięcie (wyczerpanie) tematu.
2. Język - poprawność językowa i pisownia (ortografia i interpunkcja).
3. Wykorzystane źródła. Bibliografia.
4. Wykorzystanie TIK.
5. Jakość produktu finalnego (efekt pracy).
6. Współpraca w zespole.
7. Wkład pracy poszczególnych osób w realizację zadania.
8. Terminowość wykonywania zadań, uczestnictwo w konsultacjach - relacje lidera.
9. Sposób prezentacji ustnej (mówienie na temat tego, czego się nauczyłem)
Wymagania | wyróżniające | wyższe | podstawowe | konieczne |
Opracowanie tematu - prezentowana treść | Opracowanie tematu zawiera starannie wybrane informacje; informacje są uporządkowane; ich układ przemyślany. Temat w zupełności wyczerpany, ujęty oryginalnie. | Opracowanie tematu zawiera wszystkie ważne informacje przedstawione w logicznym układzie. | Opracowanie tematu zawiera niezbędne, podstawowe informacje. | Temat zrealizowany powierzchownie, mało informacji. |
Wykorzystanie źródeł. Przestrzeganie praw autorskich. | Wykorzystano kilka różnorodnych źródeł, w tym własne, z przestrzeganiem praw autorskich. Tekst jest własnym opracowaniem. Źródła bardzo dobrze opisane. | Wykorzystano przynajmniej 4 różne źródła z przestrzeganiem praw autorskich. Tekst jest własnym opracowaniem. Źródła dobrze opisane. | Co najmniej 2- 3 źródła. Podanie źródeł w bibliografii. Tekst napisany własnymi słowami. | Co najmniej jedno wskazane źródło. Brak bibliografii. Tekst kopiowany. Brak świadomości prawa autorskiego. |
Język, ortografia i interpunkcja | Bogate słownictwo, poprawne język, ortografia i interpunkcja. | Poprawne język i ortografia, dopuszczalne błędy interpunkcyjne | Dopuszczalne 2- 3 błędy różnego typu. | Praca zawiera błędy różnego typu. |
Współpraca w zespole | Wszyscy ze sobą współpracują i liczą się ze zdaniem lidera. | Większość zespołu bierze udział w realizacji zadania. | Niektórzy uchylają się od zadań, nie uwzględniają sugestii lidera. | Brak współpracy, lider pracuje sam. |
Jakość techniczna wykonanej prezentacji | Tekst i grafika bardzo czytelne. Zachowane proporcje między tekstem a grafiką – praca ciekawa wizualnie; wykonana bardzo starannie. Zastosowano ciekawe narzędzia. | Tekst i grafika czytelne. Praca poprawna pod względem technicznym, estetyczna. Wykorzystano kilka narzędzi. | Tekst z usterkami. Za dużo tekstu. Praca wykonana powierzchownie, w miarę staranna. | Tekst mało czytelny. Na slajdach za dużo tekstu. Praca uboga, mało estetyczna. |
Wystąpienie w klasie | Swoboda mówienia. Bogate słownictwo. Kontakt wzrokowy z publicznością. Zainteresowanie publiczności. | Swoboda mówienia. Kontakt wzrokowy z publicznością. | Tekst mówiony w miarę sprawnie, wyuczony na pamięć. | Czytanie tekstu ze slajdów. Nieznajomość tematu. |
Nasza grupa na pewno się postara, mamy nadzieję,że nie zawiedziemy pani.
OdpowiedzUsuńAnia i Zuzia